Press "Enter" to skip to content

Plusy i minusy reklamy internetowej

Reklama internetowa staje się coraz popularniejszym narzędziem marketingowym, z którego korzystają niemalże wszystkie przedsiębiorstwa prosperujące na rynku. Reklama internetowa pozwala, więc promować wizerunek firmy, podkreślać jej zalety, i zgłosić klientom substytuty i usługi. Powszechnie uważa się, iż reklama internetowa bywa stosunkowo nową formą przekazu i charakteryzuje się niedawno powstałym, lecz już szeroko rozwiniętym kanałem dystrybucji. W pewnym stopniu uzupełnia ona media tradycyjne, którymi są: telewizja, radio, prasa, czy również ulotki i plakaty. Reklama internetowa są to, więc wszelkiego typu banery, obrazki i hiperłącza, jakie przekierowuje użytkownika na stronę firmy. Reklama internetowa cechuje się, więc wieloma zaletami.

Zdjęcie znalezione na stronie Pixabay.com

Pierwszą z nich bywa globalny zasięg, dzięki czemu może ona dotrzeć do osób na całym świecie. Zasięg ten sprawia, iż dzięki zastosowaniu reklamy internetowej, przedsiębiorcy mogą dotrzeć do kontrahentów zagranicznych, a często także podjąć z nimi współpracę. Drugą zaletą reklamy internetowej bywa interaktywność. Dzięki temu mamy ewentualność utrzymywania kontaktów, poprzez co wzbogacamy kontakt z klientem, i budujemy poważanie do firmy. Kolejnymi zaletami są także niski koszt reklamy, i elastyczność. Reklama internetowa posiada ewentualność dostosowania swoich przekazów do potrzeb odbiorców i potencjalnych klientów.

Dodatkowym atutem bywa jej nieograniczoność w czasie. Odbiorca reklamy posiada do niej dostęp poprzez całą dobę, co sprzyja lepszemu zapoznaniu się z nią i nie musi posiadać miejsca w wybranym odcinku czasu. Poprzez zastosowanie reklamy internetowej, możliwe bywa uzyskanie większego grona zainteresowanych klientów. Sprzyja temu tworzenie forum dyskusyjnych, banery, czy również biuletyny informacyjne. Wady reklamy internetowej to przede wszystkim ograniczenie dostępu do sieci, mimo tego, iż liczba użytkowników wciąż rośnie. Często wadą tego typu reklam, bywa także opór psychologiczny, jaki występuje w niektórych grupach użytkowników internetowych.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *